Konkurs fotograficzny
Regulamin konkursu „Eko-
MasterChef Junior”
Uczestników konkursu należy zgłosić w terminie do 16.10.2020 r. do wychowawcy.
Uwaga - jeśli będzie dużo chętnych osób ze szkoły, mogą być w szkole przeprowadzone eliminacje.
Forma konkursu: indywidualna
Miejsce i czas: Szkoła Podstawowa im. A. Brandta w Kurnosie Drugim, 29 października 2020 r.
Cel konkursu:
- rozwijanie umiejętności kulinarnych oraz wiedzy w zakresie znajomości upraw ekologicznych produktów,
- dostarczanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania
- zachęcanie do aktywnej obecności we własnym środowisku,
- naukę poczucia własnej wartości i własnych możliwości,
- rozwijanie wyobraźni oraz postaw twórczych
- umiejętność prawidłowego przygotowania potraw,
Warunki konkursu:
Do udziału w konkursie „Eko - MasterChef Junior” mogą przystąpić maksymalnie trzy osoby z placówki szkolnej Powiatu Bełchatów w wieku od 7 do 10 lat. Konkurs będzie oceniany w dwóch kategoriach wiekowych: 7-8 lat, 9-10 lat.
Konkurs odbędzie się na świeżym powietrzu pod namiotem znajdującym się na parkingu szkoły.
Konkurencje:
- quiz kulinarny ze znajomości produktów spożywczych i przypraw,
- umiejętności kulinarne,
- konkurs gastronomiczny.
Wykonanie poszczególnych
zadań oceniać będzie jury.
Konkurs wygra osoba,
która zdobędzie największą liczbę punktów w danej grupie wiekowej.
Uczestnik konkursu zobowiązany
jest do zaopatrzenia się w: deskę do krojenia, nóż, fartuszek, składniki potrzebne do wykonania warzywno-owocowego
zwierzaka, zdrowej przystawki estetycznie i pomysłowo udekorowanej (wybór
zdrowej przystawki oraz zwierzaka należy do uczestnika konkursu).
Uczestnik konkursu
zobowiązany jest w zaopatrzenie się w maseczkę lub przyłbicę.
Organizatorzy gwarantują
atrakcyjne nagrody.
Ocena konkursu:
Quiz ze znajomości
produktów spożywczych i przypraw jury oceniać będzie na podstawie ilości
prawidłowo udzielonych odpowiedzi.
Konkurs gastronomiczny
jury oceniać będzie zwracając uwagę na:
• wybór potraw
• estetykę wykonanych potraw
• umiejętności kulinarne
• dekorację potraw
W tych konkurencjach jury
przyznawać będzie punkty od 0 do 5.
I. Quiz kulinarny
• uczestnik losuje 2 pytania związane z
przygotowaniem potraw
• w tej konkurencji można zdobyć maksymalnie
2pkt, udzielając prawidłowych odpowiedzi na pytania
II. Quiz - „Do czego to służy”
• pomocnik podchodzi z przyborami kuchennymi do
każdego uczestnika konkursu, przybory są zakryte, losuje jeden, a następnie
udziela odpowiedzi na pytanie „Do czego to służy” oraz jak się nazywa dany
przedmiot
• w tej konkurencji można zdobyć maksymalnie 2pkt udzielając prawidłowych odpowiedzi na pytania: Jak nazywa się dany przedmiot? (1pkt) Do czego służy? (1pkt)
III. Puzzle " Piramida żywienia"
• w tej konkurencji można zdobyć (2pkt).
"Kto pierwszy ten lepszy" - osoba, która pierwsza ułoży puzzle
zdobywa punkty.
IV. Znajomość produktów spożywczych i przypraw
• uczestnik tej konkurencji mając związane oczy
ma za zadanie rozpoznać 2 produkty spożywcze oraz 2 przyprawy na podstawie
smaku i zapachu
• za każdą prawidłową odpowiedź uczestnik
otrzymuje 1pkt
• w tej konkurencji można zdobyć maksymalnie
4pkt
V. Umiejętności kulinarne „Warzywno-owocowy
zwierzak”
• uczestnik ze swoich produktów przygotowuje
wcześniej zaplanowanego zwierzaka warzywno-owocowego ( produkty nie mogą być
wcześniej obrane, pokrojone należy tą czynność wykonać w trakcie trwania
konkurencji) na to zadanie uczestnicy mają 10 minut
• jury ocenia dokładność, pomysłowość oraz
estetykę
• w tej konkurencji można zdobyć maksymalnie
5pkt
VI. Konkurs gastronomiczny- „Zdrowa
przystawka”
• uczestnik w tej konkurencji musi wykonać
zdrową przystawkę zgodnie z własnym pomysłem ( produkty we własnym zakresie
przynosi uczestnik)
• produkty mogą być wcześniej ugotowane
• na wykonanie zadania uczestnik ma 30minut
• w tej konkurencji można zdobyć maksymalnie
5pkt
W przypadku remisu
zostanie przeprowadzona dogrywka.
Dogrywka- „Obieranie jabłka”
• uczestnik otrzymuje jabłko, które obiera na
czas
• wygrywa ta osoba, która ma najdłuższą skórkę z
jabłka
• oceny dokonuje jury
- Organizatorem XXVI edycji konkursu ALFIK MATEMATYCZNY jest firma edukacyjna Łowcy Talentów – JERSZ.
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych od klasy 1 oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z podziałem na kategorie wiekowe.
- Zawody mają miejsce tylko raz – 26.11.2020 r. w godz. 13:00 - 14:30 (75 minut - test, 15 minut - sprawy organizacyjne). Każda zmiana terminu (godziny) musi być potwierdzona zgodą organizatora pod rygorem dyskwalifikacji. Uczeń rozwiązuje test w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnej Komisji.
- Odpowiedzi zakreślane są czarnym, niezmywalnym długopisem, na specjalnej karcie odpowiedzi, która po zawodach przekazana będzie organizatorowi. Uczeń dostaje tylko jedną taką kartę.
- Warunkiem przystąpienia szkoły do konkursu w wersji stacjonarnej/papierowej jest udział w nim minimum 11 uczniów z całej szkoły. W przypadku mniejszej ilości uczestników, przejścia na system edukacji zdalnej lub mieszanej możliwe jest zorganizowanie Konkursu Online na identycznych zasadach i w tym samym czasie. Regulamin Konkursu Online będzie dostępny w późniejszym terminie. Do jego przeprowadzenia uczestnik musi w tym samym czasie co konkurs papierowy/stacjonarny przystąpić do niego. Do wypełnienia uczestnik potrzebuje komputer z dostępem do Internetu.
- Konkurs jest przedsięwzięciem samofinansującym się. Zebrane fundusze organizator przeznacza na nagrody (45% wpływów) i techniczną obsługę konkursu. W związku z tym proponuje się, aby rodzice ucznia deklarującego udział w konkursie wpłacali wpisowe w wysokości 12 zł. Przewodniczący szkolnej komisji wpłaca z zebranych pieniędzy (od osoby) na konto: Łowcy Talentów – JERSZ
- Test konkursowy jest testem jednokrotnego wyboru (30 zadań z odpowiedziami A, B, C, D, E z których dokładnie jedna odpowiedź jest prawidłowa) dla uczniów szkół podstawowych. Test jednokrotnego wyboru zawiera 10 pytań za 3 punkty, 10 za 4 punkty i 10 za 5 punktów. Na starcie uczeń otrzymuje 30 punktów, za poprawną odpowiedź odpowiednio 3, 4 lub 5 punktów, za brak odpowiedzi 0 punktów, za błędną odpowiedź odejmuje się mu ¼ punktów przeznaczonych na zadanie.
- Wakacyjny Obóz Talentów – o wartości 1 050 zł (w tym 8% VAT),
- Wakacyjny Obóz Talentów z dopłatą, Nagrody z pkt A i B mogą nie zostać przyznane, jeśli brak jest odpowiednich funduszy wygospodarowanych w toku konkursu.
- nagrody rzeczowe.
- Nagrodę w postaci obozu można we własnym zakresie sprzedać (przekazać) innej osobie lub zamienić na nagrodę wymienioną w punkcie C (informacja o obozie jest dostępna na stronie www.jersz.pl).
Dyplom laureata otrzymuje każdy nagrodzony uczeń. Odpowiednio uczeń, który uzyskał ponad 80% punktów, otrzyma dyplom uznania za zdobycie bardzo dobrego wyniku, a uczeń, który przekroczy próg 75% punktów, dyplom uznania za zdobycie dobrego wyniku w konkursie. Progi mogą zostać obniżone. Pozostali uczestnicy otrzymują dyplom uczestnika konkursu. Organizator zastrzega sobie prawo wręczenia dodatkowych wyróżnień lub/ i przyznania nagród specjalnych. - Rozdział nagród będzie proporcjonalny do udziału uczniów z poszczególnych klas, w przypadku małej liczby startujących mogą nie być przyznane nagrody w formie obozu.
- Organizator zobowiązuje się przekazać wyniki najpóźniej 8 tygodni po konkursie.
- Reklamacje należy zgłaszać do dziewięciu tygodni po konkursie, po tym terminie materiały konkursowe zostaną zniszczone.
- Jeżeli uczeń jest przekonany, że jakieś zadanie (pytanie) testu konkursowego jest źle sformułowane i trudno o jednoznaczne odpowiedzi powinien to zgłosić do sprawozdania pisanego przez szkolne jury konkursu. Wypełnienie karty odpowiedzi jest częścią konkursu. Błędne wypełnienie karty nie może być podstawą do reklamacji.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowego testu sprawdzającego w przypadku wyników wskazujących na brak samodzielnej pracy uczestników konkursu, a w szczególnie rażących przypadkach do dyskwalifikacji szkoły.
- Pełnoletni uczestnicy oraz rodzice i opiekunowie prawni niepełnoletnich uczestników, w chwili wniesienia opłaty za uczestnictwo w konkursie, wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych uczestnika (klasa, oddział i numer w dzienniku) na potrzeby realizacji konkursu.
- Testy konkursowe z kartami odpowiedzi i instrukcją dla Szkolnego Koordynatora Konkursu zostaną przesłane do szkół do dnia 23.11.2020 r.
- Konkurs należy przeprowadzić zgodnie z regulaminem i instrukcją, która będzie przesłana wraz z materiałami konkursowymi. Instrukcja może wprowadzić drobne zmiany regulaminu. Na stronie www.jersz.pl znajduje się aktualny regulamin konkursu ALFIK MATEMATYCZNY. Informacje na temat przebiegu konkursu i jego zmian np. terminu będą aktualizowane na bieżąco na stronie www.jersz.pl.
- W czasie trwania konkursu, uczeń może mieć ze sobą czyste kartki i wykorzystać ją jako brudnopis. Komisja winna sprawdzić kartki uczniów przed rozpoczęciem się konkursu. Uczniowie nie mogą się wymieniać kartkami, ani korzystać w czasie pracy z niedozwolonych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz z kalkulatora i środków łączności, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów itp.
- Organizatorem XXIV edycji konkursu ALFIK HUMANISTYCZNY jest firma edukacyjna Łowcy Talentów – JERSZ.
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych od klasy 1 z podziałem na kategorie wiekowe.
- Zawody mają miejsce tylko raz – 9.12.2020 r. w godz. 13:00 - 14:00 (45 minut - test, 15 minut - sprawy organizacyjne). Każda zmiana terminu (godziny) musi być potwierdzona zgodą organizatora pod rygorem dyskwalifikacji. Uczeń rozwiązuje test w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnej Komisji.
- Odpowiedzi zakreślane są na specjalnej karcie odpowiedzi, czarnym i niezmywalnym długopisem, która po zawodach przekazana będzie organizatorowi. Uczeń dostaje tylko jedną taką kartę.
- Warunkiem przystąpienia szkoły do konkursu w wersji stacjonarnej/papierowej jest udział w nim minimum 11 uczniów z całej szkoły. W przypadku mniejszej ilości uczestników, przejścia na system edukacji zdalnej lub mieszanej możliwe jest zorganizowanie Konkursu Online na identycznych zasadach i w tym samym czasie. Regulamin Konkursu Online będzie dostępny w późniejszym terminie. Do jego przeprowadzenia uczestnik musi w tym samym czasie co konkurs papierowy/stacjonarny przystąpić do niego. Do wypełnienia uczestnik potrzebuje komputer z dostępem do Internetu.
- Konkurs jest przedsięwzięciem samofinansującym się. Zebrane fundusze organizator przeznacza na nagrody (45% wpływów) i techniczną obsługę konkursu. W związku z tym proponuje się, aby rodzice ucznia deklarującego udział w konkursie wpłacali wpisowe w wysokości 12 zł. Przewodniczący szkolnej komisji wpłaca z zebranych pieniędzy (od osoby) po 12 zł na konto: Łowcy Talentów – JERSZ.
Wpłaty należy dokonać tuż po konkursie tj. do dnia 11.12. 2020 r., za faktyczną liczbę startujących. W przypadku braku wpłaty lub niedopłaty wstrzymywane są wyniki (zobacz punkt 12). - Test konkursowy jest testem jednokrotnego wyboru zawierającym 10 zadań za 3 punkty, 10 zadań za 4 punkty i 10 za 5 punktów z odpowiedziami A, B, C, D. Jeżeli wśród nich jest poprawna, uczeń zaznacza ją na karcie odpowiedzi, jeżeli tak nie jest, zaznacza na karcie odpowiedzi E. Na starcie uczeń otrzymuje 30 punktów, za poprawną odpowiedź odpowiednio 3, 4 lub 5 punktów, za brak odpowiedzi 0 punktów, za błędną odpowiedź odejmuje się mu ¼ punktów przeznaczonych na zadanie.
- Wakacyjny Obóz Talentów – o wartości 1 050 zł (w tym 8% VAT),
- Wakacyjny Obóz Talentów z dopłatą, Nagrody z pkt A i B mogą nie zostać przyznane, jeśli brak jest odpowiednich funduszy wygospodarowanych w toku konkursu.
- nagrody rzeczowe.
- Rozdział nagród będzie proporcjonalny do udziału uczniów z poszczególnych klas, w przypadku małej liczby startujących mogą nie być przyznane nagrody w formie obozu.
- Organizator zobowiązuje się przekazać wyniki najpóźniej 6 tygodni po konkursie.
- Reklamacje należy zgłaszać do dziewięciu tygodni po konkursie, po tym terminie materiały konkursowe zostaną zniszczone.
- Jeżeli uczeń jest przekonany, że jakieś zadanie (pytanie) testu konkursowego jest źle sformułowane i trudno o jednoznaczne odpowiedzi powinien to zgłosić do sprawozdania pisanego przez szkolne jury konkursu. Wypełnienie karty odpowiedzi jest częścią konkursu. Błędne wypełnienie karty nie może być podstawą do reklamacji.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowego testu sprawdzającego w przypadku wyników wskazujących na brak samodzielnej pracy uczestników konkursu, a w szczególnie rażących przypadkach do dyskwalifikacji szkoły.
- Pełnoletni uczestnicy oraz rodzice i opiekunowie prawni niepełnoletnich uczestników, w chwili wniesienia opłaty za uczestnictwo w konkursie, wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych uczestnika (klasa, oddział, numer w dzienniku) na potrzeby realizacji konkursu.
- Testy konkursowe z kartami odpowiedzi i instrukcją dla Szkolnego Koordynatora Konkursu zostaną przesłane do szkół do dnia 4.12.2020 r.
- Konkurs należy przeprowadzić zgodnie z regulaminem i instrukcją, która będzie przesłana wraz z materiałami konkursowymi. Instrukcja może wprowadzić drobne zmiany regulaminu. Na stronie www.jersz.pl znajduje się aktualny regulamin konkursu ALFIK HUMANISTYCZNY. Informacje na temat przebiegu konkursu i jego zmian np. terminu będą aktualizowane na bieżąco na stronie www.jersz.pl.
- W czasie trwania konkursu, uczeń może mieć ze sobą czystą kartkę i wykorzystać ją jako brudnopis. Komisja winna sprawdzić kartki uczniów przed rozpoczęciem się konkursu. Uczniowie nie mogą się wymieniać kartkami, ani korzystać w czasie pracy z niedozwolonych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz z kalkulatora i środków łączności, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz